lørdag 27. september 2014

Stripeskjerf/tubeskjerf

Disse skjerfene har jeg strikket flere av, og jeg liker de godt. Jeg har også denne gangen strikket av Drops Alpakka, et garn som egner seg til slike skjerf..men vet ikke om jeg ville strikket så mye annet med det. Det er mykt og godt, men litt tynt..og gir et litt "slamsete" uttrykk;)

IMG_9530

Skjerfet er ikke min ide, og jeg husker ikke lenger hvor jeg fant det første gang, men det var muligens hos Flowermouse Design…en blogg dere må besøke uansett! Utrolig inspirerende og herlig fargerik!

IMG_9524

Jeg har lagt opp 72 m på p 3.5 (rundpinne) og har strikket 8 omg med hver farge..pluss en "rød tråd":) Jeg strikker til det er ca 110 cm langt, da kan det tulles 2 ganger rundt halsen. Dette skjerfet skal få mørk rosa tovede votter som tilbehør, men de MÅ jeg prøve og utsette inntil videre:)

IMG_5161

Vi nærmer oss oktober…æ er klar…trur æ..

Klem fra tovepia………………….som har pakket bort sommertøyet:)

14 kommentarer:

Snuppesnella sa...

Kjempefint !
Har sjøl strikka 2 slike etter inspirasjon frå deg sist vinter. ;-)
Fekk brukt opp mykje restegarn i Dale babyull. Mjuke og gode.

Sylvia sa...

Et herlig skjerf du har strikket. Jeg har også strikket skjerf, til modell i butikken. Et barneskjerf i hønsestrikk, pyntet med fine knapper.........men jeg strikket bare en halvmeter, for siden det er en modell, så kan kunden tenke seg resten selv. Da er det fri fantasi, resten.....
Ja, tenk, så er det snart oktober. Men for en herlig september vi også har hatt!
Vi må være flinke til å nyte hver mnd for seg, og glede oss over de forskjellige årstidene . Men ikke om jeg gleder meg til det kommer kulde og snø.......uff.
Ha en herlig helg. Klem

Birgitte sa...

De er så fine disse stripete tubeskjerfene. Stilig med den røde tråden:)

Ruths datter sa...

Lekre farger du har valgt. Det slår meg at disse fargene hadde vært super i et hekleteppe. Hm..Jeg tenker på mitt vet du.
Klem

Strikkeheksen sa...

Så elegant i de farver og med den mørke rosa som kontrast :-) Og meget, meget smukt oktoberspind - ser næsten ud til at være lavet af sølv :-)

Refleksjon på livsvegen sa...

Herleg sjerf!

Flott teknikk på sølvduken din ;-)
Vi har ein del å lære av dei små.

Flott septemberslutt!
Her er det haust!!

klem

Berit sa...

Nydelig skjerf, det så utrolig godt og mykt ut :)
Klem

Jatte sa...

Utrolig fint skjerf - elsker slike!!
Men enig i at det garnet er litt uegnet til mye annet.. men brukt det til babypledd engang, ble utrolig mykt og deilig!

Ha en fin høstuke,

PS: Du kan vinne putetrekk & lyslykt inne hos meg nå, du er ♡-velkommen til og delta!:)

Mitt lille roterom sa...

Flott skjerf - og med tova votter til det er hvem som helst beredt til årstiden vi er på vei inn i...
Takk for hyggelig kommentar inne hos meg - så koselig :)

Ønsker deg fine og gode dager fremover!!

Klem fra Ann Elisabeth

liven sa...

Så fint, og nydelige farger sammen!
Du er en racer med strikkepinnene Tovepia :)

Klem fra hun som ikke har pakket bort sommerklærne....for om noen dager skal hun til sol og varme :)

Barwitzki sa...

Så fint var skjerf. Herlige farger.
Jeg liker. Alpakka varm og hyggelig.
Jeg strikkte med Drops alpakka også,
veldig tynn garnet - det tar en evighet, men masse farger!!!
Jeg har glede å se dine votter dertil.
Ha riktig fine høstdager.
Klem fra Viola

Sidselsidserk sa...

Du fikk meg til å starte på et maken skjerf:-) Ondt i hals - betyr flere skjerf!
Takk for inspirasjon:-)

Ingrid Tunheim sa...

Det var et utrolig fin skjerf og nå fikk også jeg lyst å strikke, men må strikke noe annet da jeg ikke kan strikke frem og tilbake. Det blir så uendelig ujevnt når jeg strikker vrangt på returen...

Ha en super onsdag.

Elisabeth sa...

Lekkert skjerf. Hm, spørs om jeg ikke må kopiere...