fredag 21. mars 2014

In between…

Egentlig strikker jeg på en kåpe og to bomullsgensere, men av og til skeier jeg ut med litt hekling:)

IMG_7574

…og disse lystrekkene er greit arbeid, og så er de litt trivelige å gi bort i gave….så da ble det to av dem…igjen:) Hjertene er av noe keramikklignende, og de fant jeg hos Nille her i vinter, kjempesøte <3

IMG_7585

Jeg hekler bunn i dem, for jeg synes de er finere med bunn rett og slett. Jeg starter med en rund sirkel, og går over til lm-buer…enkelt og greit. Prøvde å skrive ned HVA jeg gjorde en gang, men det finnes mange flotte trekk der ute;)

IMG_7571

Da er kuldegradene forsvunnet igjen, og våren kaller på meg…og bare så dere vet det; de små stemorene er allerede kjøpt inn og går i skytteltrafikk mellom uteliv og inneliv…same procedure every year;)

Klem fra tovepia………………….som hyller alt som minner om vår;)

14 kommentarer:

Barwitzki sa...

Hyggelig lys... jeg ønsker solen kommer til deg... hurtig og varm.
Spennede med din strikkearbeider,
genser... Jeg sender hilsen med
masse varm. KLEM VIOLA

Lisbeth sa...

Greit å ha litt puslerier innimellom de store prosjektene :) Lenge siden jeg har heklet lystrekk, nå ga du meg en ide :) Gjorde seg godt med det lille hjerte på dine :) God helg!

BrittB sa...

Koselig med litt hekling innimellom strikkingen, det liker jeg også! :-)
Fine lyslykter, delikat i hvitt!
Ha ei fin-fin helg!

Ruths datter sa...

Jeg lager også bunn i mine. Mye greiere når en skal flytte på dem. Disse to ble fine.
Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er så flink Tove!

Ha fin helg :-)

klem

Berit sa...

Lyslyktene dine er kjempefine. Lurt og bruke de hjertene, har også noen av de liggende :)
Ha en fin helg.
Klem

Line Kristine sa...

Kjekt med noen sånne småprosjekter innimellom også. Jeg syns lyktene dine ble kjempefine! God helg :)

Strikkeheksen sa...

Øj, øj, hvor du da skejer ud, Tovepia, man bliver jo helt forskrækket - det er altså kun i vores lidt nørdede verden, at hækling kan være en udskejelse ;-)

Men de er fine dine betræk - så perfekte med hjerterne på :-)

Snertne sneller og små nøster sa...

Søte lystrekk - likte godt hjertene og jeg da <3

her skal helga brukes på omskriving av en oppgave som ikke ble godkjent :-/

God helg - klem Siv

Lisbeths Verden sa...

Søte lyslykter du har laget, fikk lyst å hekle sånne selv :) God helg fra Beth

Unknown sa...

Slik er jeg og, må ha noen småprosjekter innimellom:) Fine lykter du har heklet! Veldig like mine;)
God helg til deg og dine!

Kirsti sa...

Så utrolig fine trekk! Veldig fint med hjertene til:)

Janne i Fagerlia sa...

Når man er i gang med store prosjekter, må man bevilge seg litt småarbeide innimellom. Litt pusterom må man jo ha. Lyslyktene dine ble såååå søte:)

Sidselsidserk sa...

Hei,
Disse ble lekre:) Jeg har holdt meg unna disse lystrekkene, men vurderer å etterligne disse.